Als artist educator werk ik het allerliefste buiten: in een moestuin, in een vijver of in een bos. Buiten zijn maakt mij blij en is de inspiratie waaruit ik als maker werk. Daardoor werk ik vaak rondom de thema’s: antropocentrisme, natuur en wederkerigheid. In mijn werk onderzoek ik wat er gebeurt als de mens niet vanzelfsprekend het middelpunt is. Ik verschuif perspectieven, op zoek naar nieuwe ervaringen en verbinding. Ik stel op de proef wat leeft en wat niet, en wie dat eigenlijk mag beslissen. Mijn werk is tastend, eerlijk en zorgvuldig. Ik werk op onconventionele locaties om theater te maken dat door buitenruimtes onze binnenwereld transformeert. Ik maak immersief, multimediaal en interdisciplinair in mijn zoektocht naar zintuiglijkheid. En terwijl ik dat maak, vraag ik me weer af hoe dat niet heilig hoeft te zijn. Hoe hypocrisie ook onderdeel van ons is. Hoeveel tegelijkertijd bestaat en stroomt als een rivier. Misschien ben ik wel een rivier.
In mijn onderzoek vraag ik me af: Hoe is kunst(educatie) een ruimte voor het herdenken van de mens-natuurrelatie? Ik zocht op verschillende plekken. In de moestuin van de The Menshed in Belfast, werd de tuin voor mij een ontmoetingsplek voor disciplines. De tuin is een vindplaats voor beweging, textuur, en natuurlijke materialen. Hoe beweegt de tuin en hoe beweegt de tuin ons? In Tokyo onderzocht ik de aanwezigheid van kami: geesten die wonen in natuurlijke elementen. Wat gebeurt er met ons als plekken en spullen niet passief blijven, maar bezield? Ik zoek naar de natuur als tegenspeler met een eigen stem, ritme en wil.
Deze pagina is voor het laatst gewijzigd op 25 juni 2026
Sta jij op deze pagina? En heb je een opmerking? Mail naar de redactie.
